Kunden har alltid FEL

Min erfarenhet efter ett år som butiksbiträde har gett mig nya insikter, eller rättare sagt, förstått ännu mer hur folk är funtade. Jag bör inte hänga ut idiotiska kunder här, det kanske bara är dumt, jag är rätt sugen på det eftersom jag faktiskt brukar ha tålamod med människor, och det har bara hänt tre gånger under ett år att jag faktiskt har börjat koka av ilska på grund av en kund. Men i alla fall, det jag har kommit fram till är (precis vad som står i rubriken) kunden har alltid fel! Då kanske du tänker, nej så är det inte alls, kunden har alltid rätt, men då kan jag säga såhär, är det du eller jag som jobbar i butiken i fråga? Nej, dåså.

Men jag kan säga såhär, vad är det som är så svårt att förstå, när man köper en sak som uppenbarligen inte har någon större kvalité, att man faktiskt får vad man betalar för? Varför då lägga energi på att komma på återbesök tre gånger för att älta samma sak? Speciellt när personen säger emot sig hela tiden, "det var ju faktiskt inte mycket pengar" eller "det är ju bara till att limma ihop." VAD I HELVETE GNÄLLER DU DÅ FÖR DITT KORKADE FANSKAP? För att sen lämna varan i butiken och säga "nej jag ska inte ha dom mer" och sen går... för att komma den tredje gången och bli helt vansinnig över att man har slängt varan? VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG? Nu känner jag bara hur ilskan kommer fram och nästan har lust att hänga ut namnet här, men jag struntar i det.

Nu ska jag ta en ipren mot min febriga kropp, och krypa ner i min söndersuttna 70-tals soffa och titta på en film.


Kommentarer
Postat av: Sarah

Så är det, de har nästan alltid fel fast ibland gör man bäst i att ge dem rätt och sen gå ut och svära en lång ramsa på lagret ;). Och stundom kan man i det tysta fråga sig hur folk fördelar sin energi här i livet, att processa om ett plastdiadem (eller för den delen annan plastmojjäng) för tio kronor tills en hjärtinfarkt är nära förestående kan kännas lite hmm, överdrivet?



Krya på febern

2010-10-19 @ 09:17:14
URL: http://smatingostorasaker.blogspot.com
Postat av: RonJa

Sarah: Det är precis som du säger, den här situatuionen är överdriven, saken handlar om en plastsak som inte kostar över hundra kronor... Det är faktiskt löjligt. Människor alltså! Ännu löjligare är det när kunden själv säger att det inte var så mycket pengar... Så varför gnälla då? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. :P

2010-10-19 @ 12:50:52
URL: http://papillonsdamour.blogg.se/
Postat av: Sarah

Precis. En gång blev jag nära på mordhotad för just det där spruckna plastdiademet för 10 kr. Det är typ 8 år sen och jag har fortfarande inte förstått grejjen... ;)

2010-10-20 @ 14:40:49
URL: http://smatingostorasaker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0