En mycket svensk kund

Den här gången är det inget negativt inlägg, jag tyckte faktiskt att den här kunden var festlig och hon gjorde mig på bra humör. Jag vet inte hur kul det är att läsa, men hennes tonläge gjorde hela saken väldigt rolig, men såklart, det var ju lite allvar i det hela också...

 
En kund ringer till mig på jobb.
Kunden: Hej! Jag undrar om ni har några servetter med snapsvisor på?
Jag: Nej, det står noll på allting, konstigt det här... Vi hade dom förra året inför midsommar.
Kunden: Allvarligt?! Dom har inte det någonstans... Vet du var jag kan hitta det?
Jag: *nämner ett konkurerande företag*
... Kunden: Jaaaja, det kanske dom har... Dåligt att det inte finns... Jag har varit i USA nu i 5 år och kom hem 6 månader sen, det finns ju inget svenskt kvar!
Jag: Hahaha, nej det håller jag med om...
Kunden: Du, får jag fråga dig en sak till?
Jag: Jadå, det går bra.
Kunden: Vad heter musikaffären som ligger på samma gata som dig?
Jag: We love music...
Kunden: Hur stavas det?
Jag: W, E, L, O, V, E...
Kunden: Men alltså, det är på engelska? Varför är det inte på svenska? Jag älskar musik??
Jag: Jadu, bra fråga... *skrattar lite*
Kunden: Det finns inget patriotiskt kvar, vad har hänt med Sverige? Finns inget typiskt svenskt längre, det är för himla dåligt!
Jag: Ja, det är rätt tråkigt, det får jag hålla med om... *skrattar mer*
Kunden: Jaha, jaja då, thank you, bye bye!
Jag: Tack själv, haha, hej då, *skrattar mycket*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0