Världens kallaste land

Jag har precis tittat på Dokument Inifrån, avsnittet hette "Generation utanför," så ni kan säkert räkna ut vad det handlar om, oss ungdomar i åldrarna 20-25, som försöker etablera oss på den så kallade arbetsmarknaden. Jag kan inget annat än att bli arg, där är vuxna människor som beskyller ungdomarna för att vara lata, sen när man pratar med ungdomarna så är världen mörkare än vad den ser ut att vara. Regeringen nu skyller på den gamla regeringen, för den här stora arbetslösehten bland ungdomar har funnits i 20 år. 20 JÄVLA ÅR! Det är helt vansinnigt. Vill ni se avsnittet kan ni se det HÄR...

Det som gjorde mig vansinnig var företag som utnyttjade provanställningar fullt ut, skriker och gapar på de anställda och vill att dom ska vara tillgängliga när som helst, att de ska ägna sina liv åt jobbet och lägga vänner, familj och fritid i andra hand. Men för helvete? Vad är det för fel på det här jävla landet? Vad är det för fel på vissa människor? Jag har inga ord just nu. Fy... fan.

Kommentarer
Postat av: Ann

Jag har varit förbannad på detta länge.. Som man har blivit bemött.. Som man blivit utnyttjad.. Man finner inga ord.



Inte bara åldersmässigt, träffar man inte på "rätt" person på arbetsmarknaden så blir man bemött som skit även om man är gammal för att man ser ung ut och de "tror" att man är ung och dum. När de väl får reda på att man som jag i detta fallet fyller trettio DÅ ändrar de attityd helt plöttsligt.. Som om inte alla människor har rätten att bli bemött på ett bra sätt och inte bli trampad på..



Nej sverige är inget land att vara stolt över längre.. (på många politiska plan)

Jag hoppas dock att den nya generationen kan vara med och hjälpa till att förbättra skiten på ngt sätt för det behövs!

2011-02-27 @ 23:15:09
Postat av: Ronja

konstigt det där, jag förstår inte varför de "vuxna" ska se ner på oss unga... Det är verkligenm förjävligt.



Jag hoppas det med, och jag är en av dom som vill ändra på det här!

2011-02-28 @ 20:38:58
URL: http://papillonsdamour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0