Inbrott i källaren

Trötta mig. Folk! Som ni säkert förstår har det varit inbrott i mitt källarförråd. Efter ett par veckors irritation över att festivalrullväskan har stått i hallen, tog jag tak i saken och gick ner med den i källaren. Men efter att ha öppnat förrådsdörren fick jag en syn som jag inte hade väntat mig. någon har gått lös på några av förråden i rummet. Det roligaste/fulaste är att jag har det tommaste förrådet, där är bara hönsnät för så man ser direkt att där knappt är något. Men av alla saker (målarfärg, tyghyllor från ikea, en dörr, flyttkartonger och en strippstång) så har de tagit mina tältpinnar. Jag hade säkert något annat där också, men inte av värde. Såfall en "festivalgrej" som lika gärna hade kunnat vara skräp. Men ändå. Var de tvungna att ta tältpinnarna? Vad fan ska dom med det till? Själva tälten är inte ens i mitt förråd. Sen har dom brutit upp ett annat förråd och dragit ut lite tavlor som någon har målat... en av dessa tavlor har de ställt i mitt förråd (?). Det måste ha varit någon som har varit full eller något, korkade om inget annat, istället för att ta en tång ocgh knipsa upp hönsnätet lägger de energi på att slå av hänglåsen från förråden. Vad är det för fel på folk...?

Jag skiter i de där tältpinnarna, tältet är ändå söner och jag kan inte använda det längre. Då slapp jag slänga pinnarna i alla fall. :)

Men ändå. Det är rätt störigt. Och onödigt. Det måste ha varit någon som har nyckel in dit för förrådsdörren var där inga spår efter våldsamheter. Och jag kan säga det att jag gick upp med den där rullväskan igen. Jag tänker inte ha några grejer alls i det där förrådet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0