Travelpartner i min sketa!

Jag ska aldrig mer boka biljetter via travelpartner, dom är varken enkla eller billiga att ha att göra med.

Jag var kanske klantig när jag inte läste genom villkoren ordentligt, men jag trodde det skulle vara som de flesta andra grejer, har nämligen aldrig beställt flygbiljetter förut.

När jag och Stefan väl satt där vid datorn var vi noga med att boka i "avbokningsskydd," man vet ju aldrig vad som händer? Mycket riktigt, 10 dagar senare fick vi avboka flygturen för det dök upp något med mitt band som jag bara inte kan missa. Avboka var inga problem, men några pengar får vi inte tillbaka. Tydligen gällde bara avbokningen tillsammans med ett läkarintyg som ska skickas inom 5 dagar efter avbokningen eller hur det nu var. Att omboka funkar inte heller. Enligt mig, vad fan är det för en service egentligen? Resan var visserligen billig, men jag som inte har så mycket pengar så betyder dom här pengarna mycket för mig. Med andra ord blev jag och Stefan blåsta på 1200 kr var. (Blåst blev jag väl inte eftersom allting stod i villkoren, men jag känner mig ändå lurad)

Nästa gång ska jag leta upp ett flygbolag som erbjuder avbokning där man får tillbaka sina pengar (om det nu finns) och jag har lärt mig två saker; att läsa genom villkoren ordentligt och att aldrig mer boka biljetter via travelpartner. Ni kan ta er i sketan allihop och jag hoppas att ni får kul för pengarna!

Det är inte bara jag som är missnöjd med denna sajt, på reseguidens diskussionsforum hittade detta, TRYCK HÄR för att läsa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ca 99% av alla resebyråer kräver läkarintyg vid avbokning... Man ska alltid fråga om biljetten går att omboka och vad det kommer kosta.. men det är völdigt få som ger pengarna tillbaka..

2011-04-17 @ 20:00:08
Postat av: Ronja

Jag tänkte inte så längt när jag bokade, så jag har bara mig själv att skylla där egentligen. But still... Nästa gång ska jag kolla genom det där ordentligt, och inte bara tro att avbokningskyddet är enklare än så. Men jag tycker fortfarande att det är dålig service, jag fick inte ens omboka. :S

2011-04-17 @ 23:48:36
URL: http://papillonsdamour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0