Hårproblem

Jag har varit tokblonderad sen jag var 17 år och jag älskar det. Det är lätt att färga i någon crazy färg och det är helt enkelt kul att vara blond. Men idag när jag blekte min utväxt, tappade jag rätt mycket hår. Det gjorde jag förra gången också. Tidigare har jag aldrig tappat hår. Det borde väl vara ett självklart tecken, eller är jag bara nojig? Det är inte kul om jag helt plötsligt står där med kala fläckar på skallen. Någon som har erfarenhet av det här, eller bara några bra tips? Det känns som jag borde sluta tokblondera det på det här viset, även om jag har bra hårkvalité och allt det där, så pallar det nog inte vad som helst i längden. Och jag tycker mig ana att håret har blivit något tunnare sista tiden... Det är inte alls kul. Det känns så hemskt att jag till och med har fällt en och annan tår. Fan. Jävla skit. :(


Kommentarer
Postat av: Ann

Kör du inpackningar och balsam VARENDA gång du tvättar det? Det är ett måste när man bleker, jag har blekt mitt hår i över 8 år när jag var yngre, till slut pallade inte håret mer, (hårstrået bli tunnare för varenda gång) pga att jag bleket hela med jämna mellanrum, man ska ju bara bleka hårbotten om man nu ska men det går ju givetvis inte när man vill bli av med annan färg man lagt över det blonda då.. du fattar..



mitt hår klarade sig iaf men det var på gränsen då det blev tuggummi liknande till slut, det var bar aatt färga det i den färg jag kunde tänka mig passa i och det blev svart ochhar haft det sedan dess, dock kan jag bleka slinger det svarta och ha i alla möjliga färger där med vilket du kanske har sett ibland? Det har räddat mitt hår plus balsam iaf, idag har jag ju midjelångt hår och skulle inte våga bleka så intensivt som jag gjorde då igen. Risken att hårsäckarna kolappsar är tyvärr stor när man misshandlar håret så som jag gjorde iaf.



:/

2011-04-05 @ 13:18:39
Postat av: Ronja

Jag hade tänkte köpa lite dyrare schampoo, balsam och inpackning. Just nu blir det bara billigt skit från ica, och någon inpackning har jag inte kört alls på några månader. Så det kan ju ha med det att göra.



Trist att det blir så. (varför kan man inte tycka om sin naturliga hårfärg? haha)

2011-04-06 @ 21:05:20
URL: http://papillonsdamour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0