En sann ängel

Jag var med om en liten märklig sak idag, men som givetvis gjorde mig riktigt glad!

Idag när jag jobbade kom det in en tjej i butiken och skulle köpa en present. Inget konstigt, till synes en helt vanlig tjej. Det enda jag la märke till var att hom verkade lite... ja, vad ska jag säga, mystisk? Underlig låter fel och konstig var hon absolut inte. Men jag märkte att hon studerade mig väldigt mycket medans jag tog betalt och slog in presenten. Det kändes faktiskt som hon inte bara tittade PÅ mig, utan tittade under min yta på något sätt. Min första dumma tanke var att hon kanske var homosexuell (ha ha ha), men jag viftade bort den tanken, om hon nu är det så får hon ju vara det, alla är vi olika här på jorden. (Jag har många bi/homosexuella vänner så jag har inte några fula fördomar så att ni läsare vet det)
När jag gav henne påsen och skulle ge en krona tillbaka i växel sa hon att jag fick behålla den. Inte så mycket med en krona, men jag tackar alltid när jag får lite dricks. Sen frågar jag alltid om det är säkert att jag får behålla den, en krona är ju alltid en krona, och det kan bli många kronor i längden!
Men jag fick behålla den, sen säger hon "jag hade gärna gett dig mer dricks, men jag får komma in en annan gång och göra det"
Jag blev lite paff eller vad man ska säga, glad också givetvis, men så frågar jag varför (klart man frågar, varför ska jag av alla i världen ha extra dricks? Inget mig emot men kan man ta emot sånt hur som helst?)
så svarar hon med "du är en snäll och bra människa, sånna som dig finns det inte många av."
Jag visste inte vad jag skulle säga, självklart blev jag jätteglad och tackade (vad tusan säger man?) sen log hon och sa "ha en bra dag!" sen gick hon. Där stod jag som ett fån och förstod inte vad som hade hänt. Jag fick fundera på två och tre gånger, jag måste ju göra en analys på det här!

Det "roliga" är att jag har haft en riktig usel dag, vill inte gå in på detaljer, men så dyker det upp en sån där människa och bara gör ens dag. Är det ett tecken? Varför kom hon just denna dag och sa precis det jag behövde höra?

Jag vet inte om det där var "inövat" (sprida mer glädje i världen ni vet) eller om hon verkligen menade det. Men det spelar ingen roll, hon gjorde min dag! Och det här mötet kommer jag aldrig att glömma. Sånna som henne får mig att tro att det finns riktiga änglar bland oss människor, för jag är bensäker på att hon är en riktig sådan. Riktig eller inte spelar ingen roll, men hon var min ängel för dagen!


Kommentarer
Postat av: Isa

Aww vad fint. Om fler bara kunde vara lite trevliga skulle världen vara bättre.

2011-04-29 @ 14:12:26
URL: http://isadecadent.blogg.se/
Postat av: Ronja

Eller hur! Jag tycker likadant! Hon var fantastisk!

2011-04-29 @ 19:49:44
URL: http://papillonsdamour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0