Orka vara hemlös och arbetslös ungdom

Om exakt en vecka är det val. Och jag hoppas verkligen att folk tänker rösta, det här landet har gått åt helvete på alla sätt. Dom trodde att år 2010 skulle bli bättre, att det skulle bli fler jobb osv, men icke, det har inte hänt ett skit mer än att arbetslösheten har ökat. Och jag svär över detta mer än någonsin, jag tycker det är orättvist att vara fast ute på landet, där jag inte har något annat val än att ta bussen... som kostar skjortan när man inte har så mycket pengar. Hela mitt liv består av åka buss. Kul va? Jag gillar inte ens att åka buss, det är bökigt, tar lång tid, folk kletar fast tuggumin överallt så man måste passa sig för var man sätter sig. Ibland är även busschauffören otrevlig.

Jag önskar verkligen att jag hade ett jobb som gav mer pengar. Nu har jag visserligen erfarenhet, men det är fortfarande svårt. Om jag ens ska kunna tjäna pengar som butiksbiträde, får jag antingen bli butikschef (vilket jag inte orkar vara) eller jobba som kassörska på ICA. Att vara anställd i en butik är oftast timanställning, i alla fall vad jag har märkt och sett på platsbanken. Ibland undrar jag vem i helvete vill bara jobba 15 timmar per vecka? Det är just vad jag gjorde. Varför? För att jag inte har fått något bättre. Pengar måste man ha, men sen att det knappt lönar sig (jo, det gör det, jag har mer pengar, men det som jag vill från allra första början var ju att komma ifrån den här förbannade gården) får mig att dunka huvudet i väggen. Det känns precis som jag inte får flytta härifrån, som om jag inte får lov att må bra och som om jag inte får lov att bli vuxen, jag är dömd till att vara en 14 åring resten av mitt liv, där någon form av makthaverska hela tiden ska styra ställa, trots att jag är 21 år och faktiskt vet hur man städar, lagar mat, tvättar, kokar kaffe, slänger sopor, viker den rena tvätten, bytar glödlampor och så vidare. Det här är verkligen skit, och det tror jag säkert att många andra känner.

Vi får väl se efter valet hur det blir då, blir det inte bättre vet jag fan inte vad jag gör.

Kommentarer
Postat av: Lilly

Jag förstår dig verkligen.

2010-09-13 @ 21:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0