Storrensning på G



Just nu sitter jag och rensar bland mitt smink...
Fan vad mycket skit jag samlar på mig ibland! Har slängt femtioelvatusen använda tops (nej, det har inte varit vax åp dom!! Sminkrester, är ordet) gamla nagellack som har torkat igen för längesen och ja, tydligen hade jag teckningar bland mitt smink också, HAHA!

Känns gött att få allt gammalt bortrensat, då blir det även lättare att få en överbklick på det hela. Nu vet jag vad som verkligen behöver köpas, och vad jag faktiskt har. Dessutom har jag delat upp det lite bättre, jag har tre necessärer (stavning?)
En med "standarsmink" (sånt som jag använder dagligen)
En megastor med resten av allt jag har, typ hur många ögonskuggor som helst i olika färger, läppstift i tusen olika färger och läppglans som även dom finns i hur många nyanser som helst.
Och sen har jag en där jag har allt det "roliga" sminket, dvs teaterblod, crazy ögonfransar, mina vampyrtänder, special plastic (sånt som man har att bygga sår med tex) och lite ansiktsfärger + penslar.

Hela idén med att rensa fick jag nog igår, jag har visserligen haft tanken i huvudet ett tag nu men fick en liten skjuts på vägen igår när jag satt och kollade på makeup tutorials på youtube. Jag som trodde att jag hade allt, men icke! Det finns så mycket mer som jag kan köpa för att göra nya coola sminkningar (både alldaglig och till maskerader/teaterinspirerat) och jag känner mig som en nybörjare igen. Men jag ser positivt på det, smink är ju faktiskt kul och ännu roligare är det att få lära sig mer.

Nu ska jag rensa nästa hylla!

Kommentarer
Postat av: Isa

Vet hur det där är, jag har blivit bättre sedan vi flyttade in i den nya lägenheten för innan var det kaos +skratta+ nu försöker jag ha det mer organiserat.



Förövrigt, looking good! :)

2010-10-21 @ 14:17:00
Postat av: RonJa

Försöka går ju, sen tar det ett par månader så är det kaos igen ;) För min del är det så i alla fall!



Tack! :D

2010-10-21 @ 22:38:05
URL: http://papillonsdamour.blogg.se/
Postat av: Izzy

På tal om ingenting, var har du fått tag på de där min-handbojorna? :D

Har letat som en dåre hur länge som helst! ^^

2010-10-26 @ 13:16:27
URL: http://dieizzykirsche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0