Glidslem i Close-up Magazine



Mitt band Glidslem är med i senaste numret av Close-up Magazine. I Sörlings återkomst-krönika skriver han några rader om oss. Jag har citerat sista delen av krönikan:

"...Tänkte avrunda den här återkomst-krönikan med GLIDSLEM
(myspace.com/glidslem) - som jag gissar kommer att vara på
mångas läppar innan året är slut. Bandet kommer från Helsing-
borg och gav i höstas ut sin debutdemo som länge var en nord-
västskånsk hemlighet. Jag upptäckte GLIDSLEM för en tid sedan
och blev svårt imponerad av den vansinnigt nonchalant coola 77-
punken, som smakar GRISEN SKRIKER och USCH.
Men det är inte den typen av reliker som influerar.
- Jag lyssnar allra mest på VICE SQUAD, säger gitarristen
Ronja. Och DISTILLERS - de är bra.
Tillsammans med sångerskan Linnea Snäll, basisten Jonna Vallsäter,
och trummisen Malin Gustafsson har de manglat punk i drygt ett
år och gjort runt tio spelningar i hemtrakterna. På debutdemon
finns åtta låtar som beskriver samhället ur tjejernas vardag som
arbetslösa.
- Vi skriver det om det som plågar oss, säger Ronja.
Jag tycker att du som läsare nu ska surfa in på GLIDSLEMs
Myspace och njuta av '77-punkmagin i "punk eller posör".
Jag kan inte sluta lyssna."




Riktigt grymt, tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Isa Decadent

Men fan, stort grattis!

Såg de andra medlemmarna ute i fredags, bara du som saknades :)

2010-03-02 @ 00:29:44
Postat av: Ronja

TACK! :D

Haha, ja jag har gått och blivit lite toffel eller något, känns mest som det har blivit för mycket festande så jag har lugnat mig lite. Då blir det roligare när jag väl är ute. Men på dom andra är det fortfarande full rulle. ;)

2010-03-02 @ 17:24:18
URL: http://papillonsdamour.blogg.se/
Postat av: Isa Decadent

Jag är precis likadan, var ute i fredags men innan dess är det fan nästan 2 månader sedan jag festade, det ger mig inget att festa varteviga helg. Det är som du säger betydligt roligare när man väl går ut då, blir inte lika enformigt :)

2010-03-03 @ 00:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0