Glidslem i Close-up Magazine IGEN



Jag fick ett sms av min kompis Joanna tidigare idag, vi i Glidslem är med i Close up-Magazine igen. Hade hon inte sat något hade vi alla i bandet gått här och inte anat ett skit. ;)
Men så blev det, den här gången får vi ris och ros av Henrik Palm. Jag citerar från tidningen:

"På Helsingborgsgänget GLIDSLEMs Myspacesida står det klart och tydligt att
musiken är sprungen ur medlemmarnas förkärlek till punk i den gamla, och
företrädelsevis svenska skolan. Och precis så låter deras demo.
Bandnamnet luktar solig och pubertal trallpunk lång väg, men musiken är mer
Rågsved 1977. Även om det låter rätt juvenilt och stel på ett charmigt sätt
saknar gruppen - som omnändes i förra numrets Sörlings Svinstia -
defenitivt inte talangen att skriva medryckande punklåtar. Jag kommer faktiskt
på mig själv med att nynna till "Moderattjat" på tunnelbanan på väg till jobbet
en dag.
Till nästa inspelning, lägg en extra slant på produktionen. Med mer tryck och
råstyrka i ljudet skulle GLIDSLEM komma totalt till sin rätt.
Plus i kanten för gitarristen Ronjas coola PLASMATICS-tröja!

myspace.com/glidslem
HENRIK PALM"


Kommentarer
Postat av: Isa Decadent

The Fame, fan vad kul :)

BTW ska du ut något i påsk?

2010-03-31 @ 22:26:39
Postat av: Ronja

Skitkul är det! Hade ingen aning om det förräns en vän till mig sms:ade mig innan idag, annars hade vi i bandet gått ovetandes om detta.



Hm, jag vet inte riktigt, kan inte bestämma mig. Du ska ut eller?

2010-03-31 @ 23:32:09
URL: http://papillonsdamour.blogg.se/
Postat av: Isa Decadent

Verkligen bevis på att ni redan gjort ett intryck :)



Jo det lär bli utgång imorgon. Det var ju hundra år sedan vi sågs.

2010-04-01 @ 15:43:33
Postat av: Ronja

Ohja! =)



aha, jag ska desvärre jobba på lördag så det blir ingen utgång för mig imorgon. Hmm ja! Typ hundra år sen sist eller något? Haha, aja, snart sommar, då kommer jag vara mer i stan så då lär vi säkert ses :)

2010-04-01 @ 21:22:03
URL: http://papillonsdamour.blogg.se/
Postat av: sarah

haha, fan vad kungligt med en sadan kommentar ju. :D hhuuuur gar det med min blogg?

2010-04-04 @ 05:10:18
URL: http://sarahsadventure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0