Att äga eller att hyra?

Många idéer snurrar i huvudet på mig. Vad det gäller? Maskeradkläder såklart. Nu när jag har jobbat på Butterick's ett tag så vet jag vad folk frågar efter. Ofta är det samma grejer, som vi inte har där. Och som mycket märkligt inte lär finnas heller. Sen har jag sett att Butterick's i Stockholm och Göteborg hyr ut dräkter. Men så börjar jag fundera... Vad är egentligen roligast? Hyra en dräkt, eller köpa en? Många resonerar som så att det vore väl enklare och billigare att hyra en dräkt, för oftast handlar det bara om "en kväll." Men i många fall är det lika dyrt att hyra en dräkt som att köpa en. Så då är frågan; hyra eller köpa? Personligen föredrar jag att äga, men det är ju jag det. Snart har jag en hel garderob med maskeradkläder.
Så vad skulle du föredra, att hyra en dräkt för 450 kr, eller att köpa en dräkt för 450 kr?

Kommentarer
Postat av: Isa Decadent

Helt klart äga. Oavsett om man inte skulle använda den ofta så har man möjligheten. Och det är alltid kul att gå igenom sin garderob och hitta både det ena och det andra :)

2010-03-22 @ 20:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0