Brand på Butterick's



För ungefär en timme och 20 minuter sen blev jag väckt av ett samtal från Linnea. Hon var påväg till Ebbas för att börja jobba, när hon såg både brandbilar och rök vid Buttericks, med andra ord; där jag jobbar. Känslorna är blandade och jag vet inte alls hur jag ska reagera. På HD:s hemsida står det att det brinner från ovanvåningen av butiken... lite märkligt, vet inte alls vad det kan ha varit som har startat branden.
Vad ska jag göra nu? Det blir antagligen en tids "ledighet," men när kan jag börja jobba igen? Och hur är det att vara timanställd när något sånt här händer? Kommer jag helt och hållet vara utan pengar nu? Tror nästan det, om inget annat så är det nog lika bra att förbereda sig på det värsta. Jag hoppas att inte alltför mycket är skadat, så att det går snabbt att laga själva lokalen igen. För att gå utan jobb och pengar är det sista jag vill göra.
Usch, tycker synd om Marlene som kom dit i morse och skulle börja jobba. Jag kan bara tänka mig hur hon känner sig nu, eller hur hon kände när hon kom dit och såg allting.
Ni kan läsa mer HÄR.

Kommentarer
Postat av: Vera

Jag röstade på en av dina skor, snygga!!! fem stjärnor snackar vi om då ^^ du får gärna rösta på min bild men bara om du tycker den är värd det http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=7054 kram!

2010-07-28 @ 14:04:09
URL: http://suitedup.blogg.se/
Postat av: Isa

Shit, hoppas inte butiken tagit för mycket skada!

2010-07-29 @ 13:53:41
Postat av: Ronja

Isa: Mja, det var inte såå farligt (beror på vad man jämför med) vi har haft en städfirma där som har städat bort det mesta av soten, så vi kan i alla fall ha nedervåningen öppen (grejerna där har klarat sig, kanske inte provperukerna som är ovanför kassan). Ovanvåningen är i stort sett åt pipan, tror att allt är rökskadat där. :(

2010-07-31 @ 14:05:35
URL: http://papillonsdamour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0