Det här är inte min vecka

Jag börjar undra vad jag har gjort för att förtjäna det här. Att vara sen till jobb händer, speciellt om man bor på landet och det är vintertider (även om man bor i stan såklart). En minut dit och en minut hit är inte hela världen, men jag börjar känna stress när dom sena minuterna blir mer än fem minuter.

I måndags när jag skulle köra iväg, hade bildörrarna frusit fast. Ändå hade jag smörjt in gummilisterna med silikonmojs, just för att dörrarna inte ska frysa fast. Inte en enda dörr gick att få upp! Jag och mamma stod och joxade med den jävla bilen i en halvtimme. När klockan hade hunnit bli fem i två, ringde jag till jobb och sa som det var. Jag visste inte hur jag skulle ta mig dit, jag var jätteupprörd i telefonen så jag vet inte om min chef riktigt uppfattade vad jag sa, haha. Nåja, till slut fick vi upp dörrarna och jag kom 40 minuter för sent till jobb.

Igår, tisdag, var det samma visa igen, jag fick inte upp dörrarna, riktig osis, eftersom mamma hade varit i bilen 20 minuter innan jag skulle iväg. Jävligt underligt. Tur var fick jag låna mammas sambos bil. Just den här dagen jobbade jag inte, men skulle till tandläkaren. Jag kom 7 minuter sent, inte hela världen, jag hade inte heller några hål så det var skönt.

Idag har det blivit för mycket. Jag börjar få upp humöret igen, men för en halvtimme sen var jag rasande. jag var påväg mot bussen, då det kommer en stor fet lasstbil och när lastbilen är 3 meter ifrån mig kopplar jag vad som kommer att hända. Tyvärr har jag ingenstans att ta vägen, att dyka in i en snödriva, hoppa framför lastbilen eller bli en snödriva. så ja, jag blev nerstänkt med en massa snöslask. INTE kul! Hade det varit en och annan fläck hade jag kunnat gnugga bort det på jobb, men att gnugga rent ett par byxor, en kappa och en väska på jobb är inte okej. Fyfan alltså, så det var bara till att vända hem igen och byta om. Jag har ringt min chef om detta. Så jag kommer bli 40 minuter sen. Igen.

Det här är vekrligen inte min vecka. Jag fasar över vad som ska hända imorgon, eller på fredag... Eller lördag. Orka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0