I trafiken är alla idioter

Ibland undrar jag vad det är med folk. Jag vet sen innan att de flesta är idioter, men sen att dom blir 90% större idioter i trafiken är nästan otroligt. Jag skiter väl i att folk inte håller hastigheterna, det är deras problem om de får böter eller så, men när jag själv ligger i exakt 50 på en 50-väg, och någon envisas med att ligga i röven på mig kan jag bli lite fundersam. Vad är poängen? Det är ingen vits att köra fortare, för är det 50 så är det 50 som gäller. Eller är det bara en rekomendationshastighet? Sen är det inte för min skull som den bakomvarande ska hålla avståndet, det är för idiotens egen skull. För om jag nu skulle behöva nita bromsarna, så har den som är bakom mig inte en chans att stanna (och därmed förhindra en olycka, om nu en sån där trtafikidiot råkar läsa detta som inte förstår vad jag skriver). Idioten i fråga kommer att åka rakt in i min bil och förstöra båda bilarna. Men som sagt, det är ju en idiot, dom ska ju tvunget ligga och nosa i rumpan på en. Gärna närmare om det går. (Helst ska jag inte se deras framlyktor i backspegeln.) Istället för att släppa gasen lite och öka avståndet... så trampar dom ner gasen så mycket det går. Och det är de gångerna som jag bara är så jävla sugen på att nita bromsarna. För det är inte jag som åker på skiten. :)



Bild från hallandsposten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0