Rokoko

Jag har hållt på med en tavla länge och väl nu. Nästan dampat ihjäl mig, men jag har varit envis. Jag tänkte att jag skulle utveckla några steg till och bestämde mig för att studera de gamla rokokotavlorna och sedan själv göra något liknande.

Det började ganska bra... Trodde jag. Jag har ändrat bakgrunden tre gånger, ansiktet likaså och händerna har varit katastrof hela tiden. Damen på bilden ser ut som något förstadie till Barbie... Inget fel på Barbie i sig, men det var inte riktigt planerat att "damen" skulle få barbiearmar/händer. Nåväl, bilden är målad i akryl... Och jag blev väl bara sådär nöjd med den, jag kan bättre. Behöver dock bättre penslar, eller nya åtminstonde.

 

Här är då bilden... Första är mer en helhetsbild och andra är en närmare titt på själva Lady Barbie. Haha.
Den är målad i akryl.

Det var allt för idag, tjohej!


Kommentarer
Postat av: Isa Decadent

Måste säga det igen, du har talang!

Väldigt vacker och jag har inget emot det lite barbie-eska över den ;)

2009-01-14 @ 12:30:10
URL: http://isadecadent.blogg.se/
Postat av: RonJa

Tack :D

Haha, nej det är klart ;) Kommer kanske fler bilder... När det är meningen att det ska bli Barbiestil över det. :P

2009-01-15 @ 15:31:36
URL: http://papillonsdamour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0