SVERIGES REGERING ÄR BARA SKIT

Det blev ingen praktikplats, men jag har i alla fall extraknäck till hösten och det är jag glad över. Men tyvärr återstår måndagens problem: "dödsdomen". Arbetsförmedlingen har skickat mig till något jävla "jobbsökarprojekt" och jag känner mig bara förnedrad. Där ska jag då få hjälp med att söka jobb, skriva CV... Vad fan tror dom att jag är? Mentalt handikappad? Totalt jävla hjärnknullad? Ursäkta mina grova ord men det förklarar bara mina sanna känslor för arbetsförmed... nej, jag menar arbetsförnedringen. För att inte tala om Sveriges regering, som har hittat på skiten. Har dom verkligen inget bättre att komma med? Tror dom att det finns mer jobb på Activas datorer än vad det finns på min? Tror dom att jag får mer jobb för att jag är instängd med en massa idioter, istället för att åka till stan och fråga efter jobb? Det känns som Svergies gråa regering börjar ta över mitt liv, mitt färgglada jag håller på att bli smutsig och snart är jag lika grå som dem. Snart är jag precis som dem, en robot som bara följer ett jävla mönster och glömmer att jag har en egen hjärna. Sen kan jag lika gärna döpa om mig till "Svensson" och gifta mig med en rälig gubbe och skaffa villa. Nej fyfan! Bara döda mig inombords, bara gör det! För jag har ju ingenting att säga till om, jag är ju på samma nivå som de hemlösa.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Eftersom du inte får nåt jobb hemifrån så måste du ju gå dit. Och om du nu hellre letar jobb på stan, varför gör du inte det då+ Så länge som du har varit arbetslös så borde du ju redan varit överallt på stan o frågat.. Är det verkligen för mkt begärt att du gör ngt för de pengar du får i ersättning?? Och du klagar på att du jämförs med andra arbetslösa människor(oavsett ungdomar, knarkare, ja whatever) så har ni ju samma problem, ni är arbetslösa. Du verkar ju tro att du inte är som dem, men de är du ju. Du är utan jobb. Jag har varit arbetslös många ggr, så jag vet vad jag pratar om. Skriver du ut 100 cv och går hemifrån på morgonen o sen inte kommmer hem tills du fått ett jobb så lovar jag att du hittar ngt. Gäller bara att ge sig fna på det och inte ge upp! Danmark säger jag bara.. Där får du garanterat jobb samma dag om du går omkring till löjligt många arbetsgivare på en dag! Menar inget illa, vill bara vara ärlig

2009-08-08 @ 23:25:22
Postat av: RonJa

Jag har letat jobb på stan, och att bli satt vid en dator som inte erbjuder mer jobb än min egen känns meningslöst. Finns det inga bättre resurser? Sträcker sig inte fantasin längre än så hos våra politiker i Sverige?



Det jag menar att vi ungdomar är i samma sits som gamla knarkare osv, är att det känns förnedrande, dom har knarkat bort halva sitt liv och vad finns det kvar av dom? Så sitter jag där, har hela lviet framför och blir beblandad med dom. Ska det vara så?



Men du som har varit arbetslös många gånger, har förmodligen mr erfarenhet än vad jag har. Du har det kanske lättare än mig att få jobb. Jag har inga erfarenheter alls och utan det får man inget jobb. Förstår du mig? Jag sitter inte och klagar bara för sakens skull, jag har redan gjort allt jag kan, men det händer ingenting. Du får det att låta allting så enkelt, och visst det blir ju vad man gör det till, men efter att ha letat jobb i två år och inte få någon respons blir man galen efter ett tag. Vad kan en ungdom göra som inte har någon yrkesutbildning? Inte ett skit tydligen.



Jag har varit arbetslös länge och gjort allt vad man kan göra, så jag vet vad jag pratar om.

2009-08-09 @ 16:04:52
Postat av: RonJa

2009-08-09 @ 16:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0