Harry Potter and the deathly hallows part 2

Jag är sen med att se den, jag missade den på bio men då hade jag inte råd... Eller fick kanske inte tummarna loss bara. Men för någon vecka sen köpte jag hem den stora boxen från CDON, en box med alla HP-filmerna. Jag är ett stort fan av Harry Potter (Ja, jag har läst alla böckerna innan jag såg filmerna och ja, jag har dom) och jublet var stort då när jag som 13-åring fick höra att dom skulle göras som film.

I 11 år har Harry Potter följt mig, såväl som bok som film. Men nu... Nådde det sitt slut. För ett par timmar sen satt jag och laddade för att se den allra sista delen som jag inte hade sett. Det hela varvades med gåshud och tårar, jag var helt såld. Nu sitter jag är, i fullkomlig extas och kan knappt fatta att HP-eran är slut. Det finns inte mer och det kommer inte att komma mer. Jag är skitnöjd med alla böckerna jag har läst och jag är skitnöjd med alla filmer. Dom är bra gjorda, dom är vackra, fantastiska, mäktiga, mörka men också kärleksfulla.


De som påstår att de är barnfilmer har inte sett filmerna. Den första kanske, men dom blir mörkare och mörkare, för att inte tala om de sista filmerna.

Tack för den här tiden JK Rowling, den har varit fantastisk! Jag beundrar din otroliga kreativa och fantasifulla förmåga att skapa något sånt här detaljrikt och fantastiskt, framför allt; en bra story. Återigen, TACK! 


Nu sitter jag här och undrar vad nästa fas kommer att vara... Jag sneglar ut mot den mörka gatan denna natt... Kanske kommer där någon underlig figur med mantel, konstig hatt och något som ser ut att ta ljusena ifrån gatlyktorna? Kanske sitter där en uggla i trädet? Vem vet?


Det är nästan så att man kan tro att Rowling själv har haft en fot i en värld som vi inte tror existerar... Men det har hon ju på sätt och vis. Att ha en sådan fantasifull och kreativ förmåga är helt enkelt magiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0