Ändrad livsstil

För några månader sen slog jag näven i bordet och tog tag i saken. Jag har alltid varit en viktkämpare, jag hatar ordet och jag hatar innebörden av det. Men det fick vara nog. Jag tycker inte det är fel med lite former... Men det gick bara uppåt... på vågen alltså. Bäst att ta tag i det i tid, eller hur? 

Det har varit ett helvete i början, men det börjar ge lön för mödan. ÄNTLIGEN! Och jag tror faktiskt att jag nu officielt kan jag säga att mitt sockerberoende är borta. Det söta smakar inte på samma sätt längre men framför allt; jag känner inget sug. Det var ett jävla helvete i början, men det gick. Men jag får erkänna att jag har slarvat, men jag frossar inte i det som jag gjorde förr och jag ska hålla mig ifrån skiten hädanefter. Just sockret har varit den stora skurken i mitt liv. 

Men det är ju inte vikten som räknas egentligen... Jag äger inte ens någon våg och har inte den blekaste om jag har gått ner några kilon, men något måste väl ha hänt? Jag har gått ner en byxstorlek, eller två? Det var längesen jag köpte byxor men lyckades få ner min halvfeta röv i ett par shorts från H&M, och de flesta vet ju att de har ganska små storlekar, men fan, det gick... en storlek som jag aldrig har kunnat ha innan. FRAMSTEG!
Det är måttbandet som man ska vara flitigast med... och jag får ju säga det, varenda jävla gång jag drar fram det där måttbandet har ångesten varit i halsen, nära att komma upp likt en envis spya. Det fantastiska i detta är att jag har fått en positiv överraskning varje gång och allt som allt, har jag minskat 11 centimeter runt magen... och inte en enda gång har centimeterna växt, det bara krymper. 

Jag börjar känna mig mer säker i min kropp nu och det känns underbart... Jag är värd detta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

grattis :D

2012-05-20 @ 01:55:07
Postat av: Anonym

Tack! :)

2012-05-20 @ 13:59:44
Postat av: Anonym

duktigt!

2012-05-25 @ 14:13:59
Postat av: Elin

Bra kämpat!



Och du är skitsnygg på din bild i menyn :)



Kram

2012-05-29 @ 13:02:02
URL: http://elinlillie.blogg.se/
Postat av: Elin

Bra kämpat!



Och du är skitsnygg på din bild i menyn :)



Kram

2012-05-29 @ 13:02:11
URL: http://elinlillie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0