lördag hela veckan

Efter att ha kommit till insikt sista tiden om att jag absolut inte tåler socker, (inte allergisk, snarare är det psykiskt) och jag gör allt för att inte falla för "det vita giftet," som det också kan kallas. I senaste numret av illustrerad vetenskap står där om just detta, sockret alltså. Sockret som överkonsumeras och det pratas inte speciellt högt om det. Vi alla är medvetna om det, mer eller mindre men jag tror inte riktigt att någon tar det på allvar? För mig är det så illa att jag slutar inte när jag väl har börjat, och det kan jämföras med en alkoholist, som absolut inte ska dricka alkohol, för dom kan inte hantera det. Och just detta drar dom upp i tidningen också, det är lika farligt som alkohol, tobak och heroin. Det låter kanske inte klokt, men jag har haft absintensbesvär (!) av det här jävla sockret.
 
Och på tal om det, mitt i allt arbete kör Malaco en reklam på tv, där en vuxen smygäter godis för sina barn eller framför näsan på barn i en annan reklamfilm. Givetvis har man ett eget ansvar, men hur bra är det, när det allteftersom kommer fram hur dåligt sockret är för våra kroppar så vänder Malaco uppochner på skiten - lördag hela veckan! Jo tack, där har jag redan varit och aldrig mer. Jag kanske ska vända uppochner på det hela jag också, vi kör fest hela veckan! Och dääär vet vi ju att en veckas konsumtion alkohol sliter på kroppen. Det gör sockret också, det sliter på levern, lika mycket som alkohol.
 
Lördag hela veckan var det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0