Billig och miljövänlig kreativitet

Min kreativa sida satte fart ordentligt efter en vända på väla. Här har jag gjort en ljuslykta av en gammal honungsburk.

Det jag har använt är:

- honungsburk (vilket glasburk som helt funkar, tänkte ta en sån där som det har varit tacosås innan i, men jag tycker dom är för smala för att lirka ner ett värmeljus i, honungsburken är lite bättre)
- ris
- karamellfärg
- gammalt halsband

Riset färgade jag i en skål med karamellfärg (rött + blått = lila) sen lät jag det torka. Den här idén fick jag från Inzpiratidningen, mycket rolig och billig idé till dekorationssand (sten? ris?) . :)
Honungsburken fick ligga ett tag i varmt vatten med diskmedel för att få bort etiketten och limresterna. Sen var det bara att torka av burken, hälla i riset, slänga på det gamla halsbandet och i med värmeljuset. Busenkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0