En tur till simhallen

Det var längesen jag simmade, och eftersom det är den enda träning som jag kan tänka mig så fick jag ta tag i saken, jag drog med mig Jessica till simhallen för att ta ett litet pass i simbasängen. Det var hundra år sen som jag var i en badhall sist och hade knappt en aning om någonting.

I kassan stod där världens trevligaste snubbe, jag köpte en urläcker badmössa (urläcker som i ironi) och ett par simglasögon. Jag och J skrattade lite med tanke på hur jag kommer att se ut sen.

Väl inne i omklädningsrummet blev vi helt plötsligt extremt blyga. Det flashades tits och muttor till höger och vänster och vi visste inte vart vi skulle ta vägen riktigt. Vi bestämde oss till slut för att gå in på varsin toalett för att byta om. Ganska fånigt egentligen.

Väl ombytta stod vi och kollade på oss i spegeln. Det var daller precis överallt, magen, låren, armar och lite här och var samt stundande celluliter. Vi är väl sveriges mest otränade människor så vad hade vi förvätnat oss? Vi skrattade lite, sen tog vi modet att gå ut till simhallen. Rätt skönt att där inte var så mycket folk. Efter en halvtimmes simning var vi rätt trötta och tog oss upp ur simbasängen.

blygheten försvann efter vi hade simmat, skönt det. Vi kände oss grymt fåniga men vad tusan, när man inte har visat sin kropp för någon annan på evigheter så är det inte så lätt att flasha både det ena och den andra delen av kroppen.

Simturen var skithärlig och det är något som jag kommer att fortsätta med hädanefter. Även om det blev en del skratt och yrande innan vi kom i själva basängen, men skit i det! Man lär sig något nytt varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0