Låt kungen vara

Jag är inget fan av monarki, men kan känna att det har gått över gränsen när det gäller släppet av "den motvillige monarken." Kungen har gjort det, kungen har gjort så, han har varit på strippklubb och allt vad det är... jag har själv inte läst boken, men jag kan säga redan nu att han är faktiskt bara människa. Dessutom tror jag att alla har glömt något viktigt, när man är ung, hur förvirrad är man inte då? Alla är kanske inte det, men sitter man där som blivande kung, har pengar och en hög status (tror jag ska beskriva det så?) kan man nog lätt bli förvirrad. Det förväntas mycket av en, samtidigt som man inte riktigt vet vad alla förväntar sig. Vare sig han har varit på strippklubb eller inte - eller andra saker - så skit i det, vem fan föds perekt? Man lär sig av sina misstag, har alla helt plötsligt glömt bort det? Om han nu har varit på strippklubb, varför höja ögonbrynen för det? Han är väl knappast ensam om att ha besökt en strippklubb? Jag tror säkert att han har varit där, men som han sa själv en gång "det är gammalt, nu går vi vidare," lägg det då på hyllan gott folk och gå vidare. Men det hela handlar väl om en baksida hos människan, att intressera sig lite för mycket av en offentlig persons privatliv. Han är ju dessutom en man så man kan inte förvänta sig så mycket av sådana. ;)

Kommentarer
Postat av: Isa

Håller med dig till fullo.

2011-05-31 @ 16:12:05
URL: http://isabelleix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0