Harry Potter - slutet

Slutet har redan infunnit sig i böckerna, men om en vecka är det premiär på bio för den sista delen av Harry Potter. I tio års tid har jag följt både böckerna och filmerna så för mig känns det lite märkligt. Vid 12 års ålder läste jag första boken och nu tio år senare sitter jag och funderar på att se den sista delen av filmen nästa vecka. Och försöker inse att detta kommer bli det sista av serien. Någonsin. Det behöver kanske inte bli så märkvärdigt, men jag är ett stort fan av denna magiska saga och vill egentligen bara ha mer. Det finns såklart andra fantasyfilmer (och böcker) som jag också gillar, men Harry Potter har varit med sen jag var liten, strax innan jag skulle börja min tonårsperiod. Med andra ord, jag har växt upp med den här sagan.

Jag såg precis en dokumentär på kanal 5 om Harry Potter, "bakom magin" hette den och där fick jag se att skådisarna också blev känslosamma när de insåg att de hade spelat in sista scenen. Lite fånig känner jag mig trots allt, men jag står för det. Jag älskar filmerna och jag älskar böckerna.

Även om jag vill ha mer av det som jag skrev nyligen, tycker jag att ett punkt för filmerna och böckerna är bra. Skulle det komma mer skulle det nog bara bli dåligt, filmerna är ju ändå baserade på böckerna och dom är slut. J.K Rowling lär inte skriva mer. Och det tycker jag inte heller, man ska ju sluta när det går som bäst, eller hur?

Ett fantastiskt arbete och en fantastisk saga.
Vad hade vi gjort utan Harry Potter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0