Nästan glamourös

Jag tvingade ut mig på balkongen, efter att ha pratat med en god vän på facebooks chatt. Hon skulle sola, hennes mål för den här sommaren var att bli så mörk som möjligt. Jag varnade henne, sola inte för mycket, för då får du rynkor i förtid. Hon bara skrattade åt mig. Jag tror stenhårt på det där. Även om det lär dröja ett bra tag innan dom dyker upp vilket fall som helst.

När bikinin väl var på, det blonda håret uppsatt i en lös knut på huvudet och tagit på mina vita 70.tals solgalsögon, kände jag mig nästan glamourös. Där satt jag på min balkong i en härlig pinupig bikini som är blå med vita prickar, överdelen av halterneckmodell och underdelen i hipstermodell. Jag brukar inte göra sådär. Sitta och sola och bränna kroppen bara för att få en solkysst hud. Eller hur man ska uttrycka det. Men jag gillade det faktiskt. Och återigen kände jag mig nästan glamourös.

Istället för att ta tiden räknade jag antalet låtar som dom spelade på Bandit, efter 6 låtar vände jag mig. Och räknade återigen 6 låtar. I mitt huvud har jag suttit där i ungefär en timme, vilket räcker gott och väl.

I spegeln tycker jag mig ana lite skillnad. Och igen, känner jag mig nästan lite glamourös.
Jag gillar det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0