Kreativa idéer

Efter att ha varit på Stoff & Stil kände jag för att köpa med mig hälften av alla tygerna hem, idéerna bara flödar när man kollar i deras kataloger och mängderna av tyger. Jag fastnade speciellt för en viss sort, något sommarerbjudande dom hade, ni kan se på bilden här under...

Antingen är det väldigt tantigt eller grymt pimpigt. I mina ögon är tyget helt crazy och mina tankar faller tillbaka till 1700-talet, tänk er klänning i riktig Marie Antoinettestil... ;)
Än är jag inte så superbra på att sy, men hade lätt kunnat göra det bara för att det är roligt. Inte särskilt användbart egentligen, men som sagt, kul! Det svarta tyger är lite genomskinligt och väldigt mjukt, inget som syns nu men det ska i alla fall bli en tröja.

Det lilla paketet som ligger ovanpå är öglor, perfekt om man till exempel ska ha snörning på något. Inget planerat än, men där var något jag hade tänkt sätta snörning på.... Vad det nu var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0