En djävulskt ilsken förkylning

Jag har åkt på en riktig ilsken förkylning. Det var längesen som jag var såhär sjuk. Kan det förvärras bara för att det är rötmånad?

Det började för en vecka sen. Jag kände att en förkylning var på väg, något irriterande tyckte jag eftersom jag nyligen har blivit frisk från en annan förkylning. Sen gick det två dagar. Pang. Jag vaknade i onsdags och det kändes som jag hade värsta bakfyllan. Jag var svag i kroppen och hade lite ont överallt. Det kallas feber. Jag brukar vara den som tar en ipren sen är det bra, sen sticker jag iväg och jobbar. Men då kunde jag inte. Jag fick helt enkelt ringa och säga att det inte går, vilket jag är glad över att jag gjorde för jag orkade knappt stå upp den dagen. Dagen efter var det lite bättre. I fredags tog jag mig iväg till jobb, men det var lite för tidigt kände jag, jag hade fortfarande feberkänningar och sen började nästa skit: min nässpray fungerade inte mot nästäppan längre.

Igår lördag kände jag att den där jobbiga nästäppan började "krypa" uppåt och det började göra ont. Jag hade början på en huvudvärk och hur mycket jag än snöt mig så försvann det inte. Det här var början på en bihåleinflammation. För fan tänkte jag, sånt har jag ingen lust med alls. Jag har aldrig haft det (än, och hoppas slippa det) och tänker för allt i världen inte få det heller. Efter att ha gnuggat geniknölarna och googlat och provat en liten akupunkturstrycksgrej (som var jävligt skön, den lindrade, men var inte det direkta botemedlet) kom jag på den geniala idén att ta en clarityn. (För er som inte vet vad det är, så tar man sånna när man har allergi av något slag, typ pollen, som jag är svagt allergisk mot, pillerna hjälper om man har nästäppa) En sådan fick det bli, lite akupunkturstryck samt en skål med hett vatten med pressad vitlök, och där satt jag med handuken över huvudet och andades in dessa vitlöksångor. Huskurer for the win. Och fanimej, det hjälpte! Efter en liten stund sprakade det till i näsan och jag snöt ut det sista megatjocka snoret och hallelulja! Jag kan andas igen!

Då vet ni vad ni ska göra när ni känner en stundande bihåleinflammation och inte har lust med en pencillinkur. ;)
Annars kan jag tipsa om Sinova, ett naturläkemedel från apoteket som hjälper om man börjar känna att en bihåleinflammation är påväg. Jag kom aldrig så långt att gå och köpa detta, men hade tänkt ta det som sista utväg om inte huskurerna eller claritynen hade hjälpt.

Over and out.



Är man sjuk så är man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0