Ett litet ryck...

Jag är så fruktansvärt trött på min design, även mig själv om vi nu ska vara sådana. Enda sättet för mig att få tummarna loss och ändra på den fruktasvärda designen är att förgöra den - och det har jag precis gjort.
tillfälligt har jag temat "food" ha ha, jag kanske ska starta en matblogg?

Nej men allvarligt...

Just nu sitter jag i djupa tankar och grubblar över livet. Jag är ensam en fredagkväll, känns som det var längesen jag var det. Det behövs faktiskt, hade jag haft pengar hade jag antagligen varit på tivoli denna kväll, men eftersom TRAVELPARTNER slök mina pengar och jag inte kan få tillbaka dom utan läkarintyg, blir det till att sitta hemma och sura istället.

Det har jag har i tankarna är främst pengar, jag skulle vilja ha ett jobb som kunde erbjuda mig mer timmar, jag klarar mig på det jag har men det hade varit kul att ha lite mer att röra sig med. Just nu lever jag på ca 8000 kr i månaden, och för er som har eget boende vet att pengarna lätt försvinner... men varje gång jag ska söka ett jobb på platsbanken är det något som kommer i vägen för mig. Antingen är mitt CV eller det personliga brevet borta, webbsidan som jag ska söka på fungerar inte eller som i nufallet: word fungerar inte. HALLÅ? Antingen har någon dömt mig till fattigdom eller så har ödet andra planer för mig. Om man nu vill tro på det. Jag gör det till en viss del, min magkänsla som har lett mig här i livet har haft rätt alla gånger. Så varför skulle det ha fel nu? Tåmalod är svaret på allt känner jag just nu. Men ibland är längtan efter en dyr resa lite för stor och tålamodet är som bortblåst. Men jag försöker ta mig ner på jorden igen, eller så försvinner jag kanske in i min fantasivärld igen?

Hur som helst, eftersom jag har mycket tid (som jag egentligen inte gör något på) ska jag skärpa mig med mitt ritande och målade. Men det är inte alltid så lätt när inspirationen är svag.

Nåja, jag vet i alla fall vad jag ska göra nu i den kreativa vägen, återuppta Vedervärdigt-bloggen är mitt nästa projekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0