Demonstration: Bevara Pyttebron! (och hela Pytteområdet)

Idag var jag på en demonstration. Jag brukar inte ängna tid åt sånt här egentligen, men jag kunde inte låta bli att ryckas med den här gången, eftersom jag delvis bor i ängelholm och delvis för att det var lätt att ta sig dit. (Tidigare har resor och pengar hindrat mig, men nu är jag stolt stadsbo!)
Mellan 200-250 personer samlades på Stortorget här i Ängelholm för att visa vad de tyckte om flytten/rivningen/ombyggnaden av Pyttebron och Pytteområdet.

HD var där och filmade, här under kan ni se klippet.
(Jag skrattade en del när jag såg att dom hade zoomat in mig, ha ha ha)



Dom vill alltså riva Pyttebron för att bygga en stor trafikled som kommer från E6:an, med andra ord vill de smutsa ner den gröna oas som så många ängelholmare tycker om med en stor väg, för att underlätta för trafiken. Då är min fråga: vad hände med frågan om miljön?

Här kan ni se ännu ett klipp på TV4play, hittade ingen adress så att jag kunde lägga klippet här, men där kan ni se hur bron ser ut och miljön runt omkring. Tänk er själva en fet väg där rätt igenom. :S

Här kommer lite bilder från demonstrationen:








Ha ha ha, så jävla roligt, att dom inte ens bad honom att gå medans Åsa (M) pratade!
Bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0