Lycka till, Ayla!

Idag åker min vän Ayla till Tyskland. Så roligt för henne, känns bara lite tråkigt när jag inte vet när jag träffar henne igen. Hon ska börja på en dansskola där. Tidigare i höst var hon på audition i Köpenhamn och för henne som ni kanske förstår, så var det inga problem, hon kom in på skolan. Det som jag tycker är så starkt är att hon åker dit när hon varken kan tyska eller engelska (hon är ganska fåordig på det språket, lite kan hon, men hon kan knappast prata det) men det löser hon säkert, hon åkte ju till Island och kunde inte heller det språket till en början. Skillnaden där är väl att hennes pappa är islänsk men pratar svenska, nu blir det annorlunda. Men det kommer säkert att gå bra, Ayla är jättepositiv till det hela, och med det kommer man långt. Just nu sitter hon nog på tåget till München. Jag önskar dig lycka till, hoppas att allt ska gå bra och om inte tidigare så ses vi vid jul igen! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0