Den stora festfixaren

Idag, ca 05.45 steg jag upp ur sängen för att förbereda min färd till andra sidan Skåne. (Riktigt andra sidan är det inte, men det är inte långt ifrån) 07.09 tog jag bussen från denna "ljuva" lilla håla med konstigt folk som skulle kunna motsvara den amerikanska hillbillyrasen eller white trashluderna. I alla fall, väl inne i Helsingborg blev det en 25 minuters väntande på att ta ytterligare en färd, den här gången ett tåg ner till Malmö city. Vad jag gjorde där? Jobbade på Butterick's, såklart! Tanken var först att jag bara skulle vara där fyra timmar, men jag var där ända från då de öppnade tills de stängde. Goa pengar det där, dom betalade min lunch som jag hade med mig, så jag har absolut inget att klaga på. Det var kul att komma dit, det var lite nytt men samtidigt kände jag till allting redan. Det var toppen. Jag hjälpte till där med att packa upp Halloweensaker (redan tänker kanske ni, men det här kräver planering, planering och åter planering, innan den 1:a oktober ska ALLA varorna finnas på plats) och jag bara lääängtar till Oktobers dörrar öppnar sig för mig. Som de flesta av mina vänner vet, är jag så svag för "skräcksaker," dramatiskt smink, gothiska kläder, blod och dödskallar! Allt som har med den typiska Halloweenkänslan att göra. Sen o andra sidan lever jag nog i den känslan dygnet runt hela året om, men skit i det, oktobermånad gottar jag mig lite extra i det. ;)

Imorgon har jag en helt ledig dag, jag ska sova lääänge, sen ska jag träffa Johan som jag inte har sett på år och dar! Det ska bli riktigt kul faktiskt. :)

Nu blir det en kopp te för jag fryser som en tok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0