När febern knackar på dörren

Det började i lördags, jag kände mig sådär konstigt tjock i halsen och hade ont i kroppen. Igår bröt det ut på riktigt. När jag var på jobb kände jag hur kropptemperaturen ändrade sig hela tiden, något stod bara inte rätt till... Vid ett tillfälle rann bara svetten av mig och jag kände mig trött, jag frågade M om det var varmt, eller om det bara vad jag... Hon konstanterade att det antagligen bara var jag, då förklarade jag att jag förmodligen håller på att bli sjuk... Tack och lov att jag hade verktabletter i väskan! Så det vara bara till att ta en sån och halsa en halv liter vatten. En stund senare var det bättre, mycket bättre. Då kände jag också att det inte var ett dugg varmt i butiken, snarare nästan lite kallt. SOm det kan gå! Nu sitter jag här och har precis tagit näsdroppar, proppat i mig ibumetin och dricker te. Jag laddar inför jobbdagen idag, ska bara jobba tre timmar så det ska jag nog orka. Mitt jobb för övrigt är faktiskt inte överasträngande, jag står mest i kassan och hjälper kunder, hade det varit tunga lyft eller något annat som innebär mer fysiska påfrestningar hade jag stannat hemma. Usch nej, mitt jobb är dessutom roligt så inte fan ska något hindra mig från att åka dit. ;) Speciellt inte i Halloweentider heller! Åhå! Fast ja, blir jag superduper dundersjuk får jag nog stanna hemma, men just nu funkar det bra.

Ikväll ska jag rita så att pennorna glöder och jobba på min mapp med bilder som jag kan visa upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0