Halloweenhelg

Halloweenhelgen är nästan över. Vad jag tycker? Nja, jag är inte riktigt nöjd, men jag orkar inte lägga ner vikt på det som inte har varit kul, för jag hade det rätt trevligt trots allt. Det som har varit mest minus är att jag har jobbat, inte BARA för att jag har jobbat utan det har varit så mycket på en gång, mycket folk, spelning, förberedelser för halloween... och stress. Men nu är allt över, ÄNTLIGEN...

Min förkylning börjar även gå över, hade dock lite feber imorse men annars är det bra. Jag är inte lika täppt i näsan och hostan börjar försvinna. Inatt hostade jag inte alls, riktigt riktigt skönt.

Dessutom har vi ställt om klockorna nu, till vintertid. VINTERTID. Ordet smakar mysigt i min mun, men vid närmare eftertanke känns det sådär, jag gillar kylan men det är allt pendlande som tar kål på mig. Det är inte så himla kul att gå till eller från busshållsplatsen, en av anledningen är att det alltid kör lastbilar här ute jag bor, och det är inte sådär jättepositivt när det är snöslask ute. Smal väg, mycket snö och skit, tunga lastbilar som kör hur fort som helst... Ja, ni kan räkna ut resten. Det andra som är minus är när jag går hem från busshållsplatsen, sista biten jag går finns inga gatlampor och här finns vilda djur... bland annat vildsvin. Det går inte att ha det såhär, inte fan har jag råd med bil. Vi får väl se hur jag löser detta, just nu lutar det åt lägenhet oavsett om jag blir fattig eller inte. För jag tror det skulle vara värt, jag slipper pendla så mycket, får mer tid över och slipper de tråkiga gångavstånden till och från busshållsplatsen.

Livet som timanställd är begränsat, men vi får se hur det går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0