November

Nu tar vi ett steg längre in mot det kallare halvåret. Klockorna har blivit ändrade och kallenderns påminnelse om att "sommartid slutar" får faktiskt mysfaktorn att stiga litegrann. Snart bytas halloweensakerna ut... även om jag hade kunnat fira detta 365 dagar om året. Spindlar, spindelväv, dödskallar och annat som är typiskt kan man ju ha ändån (i alla fall jag... för det känns jag) men lite julsaker får det också bli. Dock tycker jag att affärerna är lite väääl tidiga med julsakerna... Nåja, till jobb kommer julsakerna den här veckan, så det ska bli intressant.

Jag har kommit på det att det är bara första halvan av vintern som är rolig, dvs halloween, jul och nyår... sen kommer de värsta månaderna på hela året, vilket är januari februari och mars. Vad finns det att fira då? Vad finns det att se fram emot under dessa mörka månader? Visserligen fyller jag år, men det blir inte någon fest för det, eftersom jag bor mitt ute på landet och bussförbindelserna är inte att lita på. Aja...

Jag har letat fram min vinterjacka och nu skad en pimpas! Har ingen lust att känna mig som snusmumriken i den längre. Åh, vinterkläder! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0