Sandaler vs vårjacka

Nåja, våren är här och många får en ren hysteri, bokstavligen talat. En tur på stan kan få en både att bli förvånad, få en att börja skratta eller till och med gråta. Nog för att det är lite varmt, men någon direkt hetta har det knappast blivit än. Denna förvirring visar sig tydligt på en del av Helsingborgs befolkning, och jag undrar ibland om de bara har missat något, om de har en väldig varm kroppstemperatur eller rent av är dumma i huvudet. Jag menar, om vi tittar uppifrån och ner på vissa tjejer, det börjar då med en ganska normal frisyr, de flesta har förstått att man ska lägga mössan på hyllan, men sen kommer det som är mest intressant... En jacka, som vi kan kalla vårjacka (notera; VÅR) under den någon form av heltäckande tröja eller skjorta, en sjal, ett par ordentliga leggings... och sandaler. SANDALER! Inte nog med att dom har sandaler, att utsätta dom stackars fötterna 15 graders kyla (eller värme) får mig att nästan gå i taket. Resten av kroppen är hyffsat påpälsad, men fötterna är nakna. Nej. Vad i helvete gick fel i din utstyrsel idag? Sandaler för mig innebär SOMMAR, och här i Sverige är det en ganska så stor skillnad på vår och sommar. Herregud människor, klä er ordentligt även om värmen kikar runt hörnet. Fötterna är väl ändå det sista man visar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0