Inspiration?

Jag satt och såg något program på tv idag, där diverse designers var med. Fy tusan vad kul, att designa något eget och sen tjäna pengar på det. Jag har ju all världens chanser, med tavlor och så, varför får jag ingenting gjort? Jag tror det är som så att jag inte riktigt känner mig bekväm på mitt rum, där är ingen plats för mitt staffli eller mina enorma tavlor. Dags att ornda en plats kanske? Är det något jag lever för så är det just att få skapa - varför sätter jag då inte fart? Ja, det är frågan. Med tanke på det, jag har världens bästa jobb när det gäller just det, eftersom jag bara jobbar halvtid (nästan) har jag mycket tid över till det som jag vill göra - att skapa. Det var ju tanken från början. Sen har suget efter pengarna blivit för stort, och då känns det som det är lättare att skaffa ett jobb till. Men är det det jag vill egentligen? Nej. Det har det aldrig varit. Jag håller sakta på att förvandlas till en av alla andra, en av den gråa världen, en vandrande robot som följer sveriges rytm. NEJ, det var ju detta jag fasade för! SKÄRPNING! Så därför har jag uppdaterat min konstblogg litegrann, spana in den HÄR!

Det här inlägget var nog mest ägnat åt mig själv... Så med andra ord: Jag får fan skärpa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0