"Sommaren" har börjat

Idag är det den 1:a juni, och vad jag ser och känner har vi inget sommarväder än. Det regnar och termometern visar 12 grader. Men det är inte det som är problemet nu, jag insåg idag att om ungefär en vecka, har jag och mitt band sommarens första gig, och det är i Uppsala. Skitkul såklart, men när jag börjar grunda på det lite mer så har vi en del problem att lösa. Hade vi fått reseersättning hade det inte varit några problem, men nu när vi har valt det här själva och fått veta att puben inte har ekonomi till att betala vår långa resa, blir det genast lite svårare. För det första behöver vi en bil. Hyra bil kan man göra, men det känns sådär att det kostar 5000 - 6000 kr att hyra en stor bil en vecka. Det är på tok för dyrt, ingen av oss har dom där pengarna. Sen har vi nästa problem, eftersom puben inte har förstärkare, trumset eller instrument, får vi ta med allt det där själva. Utrustningen löser sig alltid, men det är just bilen som är det största problemet. Någon som har en minibuss eller liknande, att låna ut? Om jag är stressad? Nej, inte alls...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0