En konstnärs förbannelse

Många gånger känner jag för att öppna mig helt och hållet på blogget, men jag hejdar mig alltid. Med risk för att skriva sådant som bara tynger ner andra och som suger energi. Det vill jag egentligen inte, men ibland är det skönt att få dela med sig tankar om just hur man mår, vad man funderar på för tillfället och annat som kanske kan få en på ett lite mer ledsamt humör. Alla möter vi hinder då och då, allt är inte på topp hela tiden och det vet nog de flesta om. Men ibland är vissa dagar bara så mörka att huvudet verkar väga flera ton och omgivningen runt om känns mörkare än natten, trots solen står som högst på himlen. Varför det blir så vet jag inte riktigt, det enda jag skyller på är "livet som konstnär." Och många gånger är det sant.

Det är nu jag har att tacka min gåva och uppgift här i livet, för det är bara i dessa stunder som jag verkligen kan skapa. Pennorna glöder av allt ritande och låtskrivandet går på några minuter. Inspirationen är stor och orden är många. Även om det känns lite jobbigt just nu, kan jag bara tacka och ta emot den talang som jag vet att jag bär på. Vem vet när jag humöret plötsligt skjuter i topp och inspirationen försvinner?

Kommentarer
Postat av: Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara att radera den hära kommentaren eller nå:)



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-07-20 @ 00:33:36
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0