Bevara vårt The Tivoli!

Jag har inte kunnat låta bli att ryckas med, för mig är det här en viktig fråga. Ett flertal gånger har jag läst i tidningen om folk som är både för och emot rivningen av The Tivoli, den gamla ångfärjestationen. För mig är det ofattbart hur dom ens har kunnat komma på idén, det är stans bästa ställe för att inte tala om Helsingborgs enda konsertplats (på vintrarna i alla fall). Band som The Sounds och Backyard Babies har spelat där. Hur fasiken vill man riva denna byggnad? Om den nu rivs, vad finns det då att se fram emot och göra i stan? Mina roligaste utekvällar har varit på The Tivoli och jag hade gärna velat gå dit fler gånger för att festa eller gå på konsert. Visst, det skulle byggas ett nytt "the tivoli," men hur många år det kommer att ta kan man bara fasa över. Men nej, jag vill ha kvar The Tivoli! Stans bästa uteställe för att inte tala om att jag starkt gillar miljön där inne. Det har ju ändå varit en gammal färjestation, en gammal och fin byggnad. Och jag är inte den enda som tycker så, facebookgruppen "Bevara vårt the Tivoli" har ca 11000 medlemmar. DET är inte dåligt! Jag tror säkert också att det är många som har roliga minnen från denna plats, och som vill få ännu fler roliga minnen därifrån. Mitt roligaste minne är såklart popkorn, nu när jag och mitt band var med där och spelade. Varenda sekund som jag var där inne, både backstage, bland publiken och på scenen, insöp jag varenda liten detalj, allt för att ha ett så tydligt minne som möjligt. Eller när jag stod på scenen och njöt av ögonblicket. En fånig liten dröm som blev verklighet, visserligen bara 20 minuter, men jag har stått där. Och det vill jag göra fler gånger. Bevara The Tivoli! Låt inte den gamla stationen bli till ännu en hemsk minimalismbyggnad!





Bilder som jag har tagit under fotolektionerna på gymnasiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0