Jobba jobba jo-obba

När jag pallrade mig upp ur sängen imorse sa jag högt att det borde vara förbjudet att gå upp klockan sju en söndagmorgon. Vi har extraöppet på jobb, annars är det stängt på söndagar. Jag försöker inte att klaga, rättare sagt, lite gnäller jag i med att det är söndag, men mitt jobb är inte fysiskt ansträngaden, det är rätt roligt (när här är folk...) och det är dubbelt betalt hela dan idag, så jag går dit med ett leende. Med mig påvägen köpte jag en laktosfri chai latte från espresso house, ibland får man faktiskt unna sig goda ting även om den kostade aningen för mycket...

Affärerna runt omkring är mörka, ganska tydliga tecken på att ingen vill jobba denna söndag. Enligt mig är detta ganska onödigt, jag kan förstå att man har öppet sista söndagen innan jul men... första söndagen i december?

Jag såg nu att Kjell & Company har öppet... då är det vi och dom idag. Undra hur mycket folk det kommer idag? Jag tippar på ingen, kanske en... Tur att jag har förberett mig med ritblock, pennor och en tidning, dock glömde jag köpa med mig lunch såå... jag får väl äta upp resten av pepparkakorna som står bakom kassan. :P

Idag ska jag kolla på lägenhet, jag hoppas att den har mer än bara ett enda rum att erbjuda (nu menar jag exempelvis som avskilt kök, badkar eller balkong) men skulle fallet inte vara så... tar jag lägenheten ändå... jag måste verkligen flytta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0