Dieter vs Motion

Alla har vi nog varit där, i dietträsket. Det finns en hel uppsjö av dieter om man vill rasa i vikt. Även jag som verkar ha fastnat i trotsåldern, har fallit dit. Jag har testat det ena och det andra, visst, det funkar sålänge man BARA håller sig till dieten, något annat funkar inte. Jag kan liksom inte unna mig något... alls. Det finns ingen enklare väg till en sund kropp än träning. Det är det enda som funkar... och det har jag insett nu. Så jag säger som många andra, ät vad du vill med måtta och variera med motion. DET är den bästa dieten!

För att fira min klokhet blev det ett "stenhårt" spinningpass på motionscykeln här hemma. 20 minuter blev det, jag som har noll kondition trodde inte att jag skulle orka. Efter 4 minuter skrek mina lår och jag ville nästan gråta. Men jag gav inte upp för det, jag sa högt till mig själv "Kom igen nu Ronja, lite till kan du!" när jag sa det där kom jag och tänka på spinninginstruktören på gymmet som jag och mamma brukade gå på när jag var yngre. Eftersom jag har mycket fantasi och är lite barnslig, så låtsades jag vara henne för ett tag. Märkligt nog, fick jag en helt ny energi. Jag tror jag kallar det mental energi! Sen orkade jag ytterligare 5 minuter utan problem. Låren slutade svida och jag kunde trampa på bäst jag ville. När det började närma sig en kvart på cykeln, funderade jag på att sluta. Men eftersom svetten bara hade börjat rinna frotsattade jag. Och det blev 20 minuter som det var tänkt till en början. Lite mer än en halv mil blev det allt som allt. Jag är stolt över mig själv! Och så bra det känns i kroppen. Nu ska bara lyckas hålla i det här, men det tror jag nog ska gå.

Så en kort sammanfattning; motion gör dig gott. Det tåls att upprerpas för det är så jävla sant! Och så är jag bara så jävla trött på att känna mig som damen här under. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0