torsdag

Jag begav mig till stan idag och mötte upp Tess. Idag hade jag bestämt mig för att köpa de där strumpbyxorna som jag har skrivit och pratat om. Men icke. Hittade bara dom i leggingsform och det är hela strumpbyxor jag vill ha. Irritationen växer och jag blir bara mer och mer beslutsam om att jag SKA HA dom i strumpbyxor. INTE leggings. Så det så.

Var och tittade på Idas utställning i Jutan idag. För er som läser HD kan ni inte ha missat det, hon hade hela förstasidan på kulturdelen idag. (Jag blev så glad när jag såg det, så himla kul! Jag KÄNNER ju henne!) En fotoutställning om unga kvinnors vardagsrädsla. Jag kände igen mig i dem. Jag går också med nycklarna mellan fingrarna, överfallslarmet i andra handen och mobilen nära till hands. Sen när man tänker efter lite mer... att det ens ska behöva vara så? Vad är det för en värld vi lever i egentligen?

Spana in den lilla artiklen om Ida här.

Nu sitter jag här och försöker fixa mig ett par fräscha naglar... Och eftersom jag knappt har varit hemma idag så blir det ingen dagens bild. Ni får vänta tills imorgon. :) Istället blir det en av Ida Cederbergs bilder från utställningen...


Foto: Ida Cederberg

Jag hoppas att det var okej för dig Ida att jag la upp bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0