Försäkringskassan = jävla miffon = Försämringskassan

Nu får det fan vara nog! Det räcker tydligen inte med att man ska behöva irritera halvt ihjäl sig på arbetsförmedligen, man ska också behöva gå och bli galen på försäkringskassan. Vad fan är deras problem? Inte en jävel tycker om någon av dem.

Det hela började med att jag var sjuk en dag och kunde inte gå på den där kursen som jag gick på. Anledningen till det var att min mage var i krig, som jag brukar säga. Jävliga buksmärtor och jag vet inte från vilket håll skiten ska komma (munnen, röven? Ni fattar) och då vågar jag inte gå utanför toalettdörren ens. Jaja, tänkte ju jag, där förlorade jag 130 kronor eller vad det är, men det får jag stå ut med.

Nu har jag fått hem en lapp om att jag har skrivit på en annan lapp om att jag har varit sjuk. Nu ska jag skriva på ytterligare en lapp om att jag har varit sjuk, fast mer ingående. Jaha, kluddigt tycker jag men visst, om reglerna nu är sånna får jag gå med på det, inte mer med det. På den här lappen jag fick hem står där vilken lapp det är som jag ska skriva ut och fylla i. "Försäkran Aktivitetstöd/utvecklingsersättning vid sjukdom" (FK6402) heter lappen. Jag hittar inte namnet för lappen på hemsidan, men hittar koden för lappen. Men det är något som inte stämmer... "Försäkran Aktivitetstöd/utvecklingsersättning vid sjukdom av barn." Vadå barn? Sen trycker jag på länken och ska kolla pdf-filen, för jag tänker att de har kanske skrivit fel... Men nej, där står klart och tydligt "Vad har ditt barn varit sjuk med?" jag känner hur irritationen växer och trycker bort blanketten. Jag börjar titta runder efter någon annan blankett som ska ha det namnet jag letar efter, men icke. Dom kan ju inte förvänta sig att MIN MAMMA ska fylla i den där lappen och skicka iväg? Om jag nu är ett barn borde jag ju inte behöva söka jobb, för barnarbete är väl förbjudet i Sverige?




Nu en stund senare har jag sansat mig lite och återigen kollat pdf-filerna. Vad jag nu har fattat det som, så spelar det ingen roll om det är jag eller "mitt" barn som har varit sjuk, det är samma blankett som man ska fylla i. Men stämmer det verkligen? Det står att blanketten heter en sak på pappret jag fick och på hemsidan står det något annat... Herregud, hur ska dom ha det egentligen? Jävla miffon!

Kommentarer
Postat av: Lilly

Usch ja,jag säger då det. o.O

2009-05-11 @ 19:24:30
URL: http://ledisco.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0