Magi - realistiskt eller påhittat?

Inatt drömde jag att jag kunde trolla. Der händer lite då och då, att jag kan utföra någon form av magi. Andra gånger har det hänt att jag kan förflytta saker med bara tanken. Vad betyder detta? Det händer ganska ofta att jag drömmer om sånna här saker. Och ja, jag drömmer också att jag kan flyga.

I med att jag är väldigt intresserad av ockulta saker, kan jag ägna mig i timmar åt att sitta och fundera över saker och ting, om de existerar på riktigt eller om det är rent påhitt. Men vissa saker finns ju, finns då också allt det där andra? Jag har förstått att människan är en speciell varelse och jag tror att ens förmågor är starkare och större än vad man någonsin kommer att tro. Eller? Vi kanske bara är muterade parasiter, som jag skämtar om ibland. Trots allt, tror jag att vårt psyke behöver uppskattas lite mer. Vi är alltför hjärntvättade med fysisk vetenskap och glömmer bort den där andra vetenskapen som man inte ken bevisa med materiella ting, som ändå finns där.

Det som snurrar i mina tankar idag, är magi. Jag drömde om det inatt och då var det verkligt. Men vad är magi? Är det rena övernaturliga krafter som bara få besitter, eller är det ett intresse som egentligen har med sitt eget psyke att göra? Jag försöker tänka realistiskt, men när man hamnar i såhär djupa funderingar är ingenting realistiskt längre, eller tvärtom. Kanske är det så att det har med vår mentala förmåga att göra, lite som det jag säger ibland "det blir vad man gör det till..." och såfall, hur stark kan magin såfall bli? Är magin känslor, illusioner eller tricks? Kanske är det någon som man bara vill se. Man förväntar sig det och hjärnan lurar en, men egentligen så hände det inte. För människans hjärna är ju verkligen formbar, bara man förstår det själv. Och jag måste säga det igen, jag tror vi underskattar oss själva.

Vad är magi egentligen? Är det tricks som "magiker" gör i tv, eller finns det något mer och kraftigare bakom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0