Glidslem tar sitt nästa steg

Jag och tjejerna i bandet har bestämt oss för att ta oss ett steg vidare - att fixa en spelning åt oss! Jag och Linnea trippade bort till Jutan som inte ligger alltför långt bort från våran egna replokal och hoppades på det bästa. Vi har inte en aning om hur man ordnar spelningar, har inga kontakter heller så vad gör man? Frågar på bästa och första ställe. Lyckligtvis blev vi väl bemötta, även om vi kanske såg rätt så förvirrade ut... Jag har varit på stället innan så personalen där känner igen mig, vilket gjorde det hela ännu mer positivt. "Men det är ju Ronja! Du som målade katten!" (Jag har gjort en väggmålning där, ett fönster där det sitter en katt och ser JÄTTESÖT ut) vi frågade efter vem vi skulle prata med och blev snart visade till rätt ställe. Killen vi pratade med såg glad ut och verkade positiv. "Åh, är ni ett tjejband? Bara tjejer? Vad häftigt..." Sen kom ju det där som vi inte ville höra "tyvärr repar ni ju inte här, vi arbetar inte med folkuniversitetet... Så det är dom på folkuniversitetet ni ska fråga om ni vill ha en spelning. Vi som är här är ABF och Studjefrämjandet." Så typiskt. Precis när vi skulle gå snubben ikapp oss. Jag fick ett nummer till en som är en bekant till mig... Hah, vad världen är liten! Han ska ordna någon grej på Jutan där vem som helst kan få spela... Så nog blir det en spelning snart alltid, även om det inte riktigt blev som vi tänkte, men men, det är en början så man får ju ta chansen!

Nu fattas bara att vi ska hitta något ställe där vi kan spela in vår demo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0