planering

Nu måste jag sätta en planering för mig själv för att få något gjort.

Idag var jag och köpte en gylf till kjolen som jag ska sy till Tess. Och jag har bestämt mig för att börja med den imorgon. Det krångligaste här blir nog att sy dit själva gylfen och få till snygga dödskallar på bakfickorna. Men det ska nog bli bra... roligt också. Jag har en massa MASSA krimskrams i en låda som ÄNTLIGEN kommer till användning. Och självklart ska jag lägga upp en bild när kjolen är klar.

Målet här nu är att bli klar med kjolen i helgen, innan jag åker in till stan och bosätter mig i mormors lägenhet över sommaren. Fyfan vad skönt det ska bli! Lite tråkigt att hon har världens segaste skitdator, men men, då får jag kanske mer saker gjorda när jag har en dator som knappt fungerar? Haha, perfekt. Tänkte nämligen ta och lära mig spela piano. Och jag måste säga det att det är nog första gången där jag kan något teoretiskt utan att kunna det praktiskt... (På musiklektionerna i skolan använde vi oss av piano när vi skulle lära oss noter och allt det där, men när vi skulle spela höll jag mig till gitarren) Piano är så himla fint när man väl kan det. Och just ja, jag måste köpa en ny stråke till min fiol också... för även en sån finns i min ägo. En blå sådan. :)

Sen då? Ja, komma igång med ritandet igen! Min kära mamma köpte ett nytt ritblock åt mig idag. Och det finns nog ingen större glädje i mitt liv än att få sätta sig ner med en bunt pennor och se ett stort vitt papper framför mig (ju större block, desto bättre. Jag fick ett A3 block) och skapa något. Jag har inte lagt ut något nytt här på länge nu, men det kommer när lusten är framme. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0