i shoppingens anda

När man ser att det har trillat in pengar på kontot, kan man inte låta bli att bli så förbannat glad. Så är det för mig i alla fall. Dessa ynkliga hundralapparna som jag får var månad är bättre än ingenting, eller hur? Helst av allt vill jag ju ha ett kreativt jobb som ger mer än några hundralappar var månad... Men något sånt har jag inte hittat än.

Idag blir det till att hitta en studentpresent. Jag börjar komma på litegrann vad jag ska köpa. Det blir inget trams som något smycke eller något sånt, nej, det får vara någon användningsbart. Något man har nytta av ett tag. Sen kan jag ju hoppas på att min plånbok inte börjar skrika.

Jakten efter en ny bikini går inte alls. Knappt något passar och jag har inte råd att gå till dom där "riktiga" underklädesbutikerna. Ja alltså, jag har väl råd att köpa på Lindex eller så, problemet är bara att jag hittar inte något som är snyggt i min storlek. Tragiskt. Det blir kanske ett par nya skor istället? Jag har gått och spånat på ett par leopardpumps på Din Sko i storlek 42... Jag menar, 300 kr är väl inget?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0