Åter till verkligheten

Jag fick ryck och klippte mig en lugg. Resultatet blev kalasbra. :)



Men slut på det roliga, jag har hur många känslor som helst i kropen som bara MÅSTE ut.

Igår var jag på arbetsförmedlingen för att skriva in mig i "jobbgarantin" igen (inte för att man får lättare jobb för det, men men) eftersom det nu har gått lite mer än 45 dagar från den dagen då jag blev utskriven. (för att jag missade ETT möte) Jag kommer dit, rakryggad och bestämd och säger vad ärendet gäller. Äntligen ska jag börja få pengar igen, tänkte jag. Men icke. 45 dagar var tydligen vardagar, det vill säga; jag är utskriven i 60 KALENDERDAGAR. Men jävla as, kunde dom inte ha sagt det från början? Vad fan vet jag om sånt här? Säger dom bara "dagar" så räknar man ju dagarna som går... Jag hade förstått bättre om de hade sagt "vardagar" men inte närdom bara säger DAGAR! Vad arg jag blir! så med andra ord ska jag inte få några pengar förräns i augusti. AUGUSTI? Kom igen nu för fan, vad är det för ett jävla skitland jag lever i? Försäkringskassan är ju inte bättre, jag har fått en lapp tillbakaskickad nu två gånger för att jag inte har fyllt i tillräckligt om info när jag var sjuk en enda dag. Första gången jag fick hem den kan jag förstå, för där var jag förvirrad och visste inte vad jag skulle skriva (jag frågade på arbetsförmedlingen om hur jag skulle fylla i lappen, men någon vidare förståelig information fick jag inte, bara en massa svammel och jag lämnar stället ännu mer förvirrad) så det blev vad det blev. Nu när jag fick hem lappen andra gången hade jag tydligen missat att skriva i detalj om hur min sjukdom hade påverkat mig (under sjukdom skrev jag magkatarr, kan de inte räkna ut resten själva?) irritationen växte till max och jag var nära på att skriva en massa dumheter, men tänkte att jag får kanske vårda språket lite... Och såhär blev det:

"Jag hade förmodligen ätit något som min mage inte tål och tillbringade halva dagen på toaletten.
Jag hade ont i magen hela dagen."


Jag började skriva lite annat där emellan, därför är texten lite "hoppig" eller hur jag ska uttrycka det.
Men där är det inte slut.
Jag hade även fått hem en ny närvarolapp, som ska fyllas i om hur min månad i april såg ut. APRIL? Tror dom att jag kommer ihåg det? Vad fan ska dom med den till? Dom har redan fått en sån, ska dom nu ha en till? Så många onödiga lappar dom skickar hela tiden, kan dom inte värna om miljön och spara in på lapparna och träden? Herregud vad dom kan få en på dåligt humör!

Ska det fortsätta såhär så kommer jag dö av irritation. Jag tror inte det finns någon annan på jorden som är större bitterfitta än mig.

Nu ska jag försöka lugna ner mig och rita lite.

Kommentarer
Postat av: Lilly

Hahahah det är en emosida men det gick åt helvetet medf att spamma där inne. xD Det enda sättet jag gör på är att skriva "Ska vi följa varandra med bloglovin?" i massor av olika bloggar. Mest modebloggar faktiskt även om jag inte ens läser den typen av bloggar. x´´D Så ytligt är det.

2009-07-01 @ 14:03:06
URL: http://sojealous.blogg.se/
Postat av: Lilly

Jag hade fan dödat dom. Eller iallafall skrikt på dom av ren ilska. Håller med dig,vad fan är det för skitland man lever i? Det är ju jätteviktigt att ha pengar nu på sommaren så att man kan göra grejer och inte bara sitta hemma framför datorn.

2009-07-01 @ 15:23:06
URL: http://sojealous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0