allmänt

Jag sitter här och undrar vad det egentligen ska bli av mig. Vill jag läsa vidare, eller hur ska jag göra? För något jobb lär jag knappast få inom det närmsta.


Nu har jag börjat kolla på kurser på folkuniversitetet. För om jag ska läsa vidare sen måste jag läsa upp några betyg... Och jag har hittat det som jag skulle vilja läsa. Jag vet inte hur många poäng det är på, men jag får kolla närmare på det sen. Engelska B vill jag verkligen läsa upp och sen har jag hittat en kurs i finska. Jag menar, här sitter jag med min morfars efternamn och har hur många släktingar som helst i finland... Som jag inte kan prata med! Och enligt mormor så ska grammatiken inte vara så svår... inte som svenskan. För även hon är finsk. Vi får väl se. Men att komma ur arbetsförnedringens hemska grepp är ju alltid positivt. Och med tanke på det... Jag ringde dit i måndags, men han som jag skulle prata med var inte där. Jag pratade in på telefonsvararen och bad honom att ringa mig, men nu har det gått två dagar och han har fortfarande inte ringt. För helvete alltså, är det något som retar gallfeber på mig så är det just arbetsförmedlingen.

Högskola sen? Ja, vilken vet jag inte riktigt. Jag funderar på någon konsthögskola eller serietecknarskolan i Malmö. Känns som det är serietecknarskolan som lockar mest faktiskt... Men jag får se där med.

Annars då? Jag är som mest avundsjuk på Tess, som har fått praktikplats på Evil Twins i Helsingborg. Jag är givetvis glad för hennes skull, för hon har nyss börjat sin karriär mot det som hon vill bli - tatuerare. :) Hoppas att det går bra för henne, det är hennes första dag idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0