PERFUME The story of a murderer

De visade nyss en film på tv4 som jag blev totalt förälskad i. Det är ganska sällan jag verkligen fastnar sådär för en film men den här föll mig verkligen i smaken. Har aldrig hört talas om den innan men jag är glad att jag gav den en chans. När jag läste om filmen på tvplaneten.se, tyckte jag det lät lite sådär, men den är verkligen FANTASTISK om man frågar mig. Mystisk film om en underlig snubbe som har en medfödd talang; att känna dofter, starkare och klarare än vad andra människor gör. Filmen utspelar sig i 1700-talets andra hälft och sånna där filmer älskar jag att titta på. Wow. Jag vet inte vilka ord jag ska använda, men missade ni filmen så rekommenderar jag den skarpt. För den här filmen ska jag få tag på och ställa i hyllan där hemma och jag kommer definitivt att se på den fler gånger. :)

Kommentarer
Postat av: Lilly

Sv: Haha men jag har ju rött? Nja,kanske känns mer som tusen olika nyanser av rött hår plus lite svart underhår. Hahah! Men jag ska låta mitt hår växa ut nu och sen ska hela bli knallrött igen. ;D Tänkte först bara göra några röda slingor i det sen när mitt riktiga hår har växt ut igen men eftersom att alla säger att det kommer se tråkigt ut så blir nog hela knallrött igen med hjälp av hennafärg.



Ibland saknar jag dock mitt svarta hår pga alla sa att jag såg så sexig ut i det. ;* Men nej...

2009-07-06 @ 00:34:12
URL: http://sojealous.blogg.se/
Postat av: Isa Decadent

Perfume är verkligen helt underbar!

Och har lätt en av de mest bizarra slutscener :)

2009-07-06 @ 13:14:22
Postat av: Magda

Läs boken!!! Den finns på biblan i Hbg den är läskigare om MYCKET bättre än filmen. Filmen var dock skitbra tyckte jag med.

2009-09-01 @ 11:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0